Ceļojumu apdrošināšana vīrusa laikā – kā rīkoties

Lai gan tas var nebūt tik vienkārši kā agrāk, COVID-19 laikā joprojām ir iespējams atrast visaptverošu ceļojuma apdrošināšanu. Zemāk mēs atbildam uz dažiem no visbiežāk uzdotajiem jautājumiem par ceļojumu apdrošināšanas segumu 2020. gadā, sākot no speciālistu pakalpojumu sniedzēju atrašanas galamērķiem ar aizliegumu līdz pieprasīšanai par kavēšanos un piespiedu uzturēšanos. Tātad turpinājumā ceļojumu apdrošināšana – kā rīkoties un ko tā sedz.

Ceļojumu apdrošināšana

Ceļojumu apdrošināšana

Vai ceļojumu apdrošināšanas kompānijas sedz pandēmijas radītās sekas?

Pēc tam, kad PVO 11. martā paziņoja, ka koronavīruss ir globāla pandēmija, daudzas ceļojumu apdrošināšanas kompānijas paziņoja, ka tās nenodrošinās ar COVID-19 saistītās prasības. Tomēr joprojām ir dažas firmas, kas atvaļinājumā sedz medicīniskos izdevumus par gadījumiem, kas saistīti ar COVID-19, ar nosacījumu, ka galamērķis pirms izlidošanas nav iekļauts ceļojumu izvairīšanās ieteikumos.

Apdrošināšanas cenu salīdzināšanas vietnē teikts, ka visas viņu vietnē norādītās ceļojumu apdrošināšanas polises, visticamāk, segs prasības, kas saistītas ar COVID-19 par neatliekamās medicīniskās palīdzības un repatriācijas izmaksām. Tomēr ņemiet vērā, ka ne visas tirgus salīdzināšanas politikas attiecas uz nemedicīniskiem jautājumiem, piemēram, lidojumu vai viesnīcu atcelšanu.

Manai valstij nav ceļojumu koridora ar izvēlēto brīvdienu galamērķi. Vai es varēšu saņemt ceļojuma apdrošināšanu?

Tas ir grūti, bet tas nav neiespējami. Ja plānojat ceļot uz galamērķi, kas nav jūsu valsts apstiprinātajā gaisa tiltu sarakstā, lielākā daļa apdrošināšanas kompāniju jūs neaptvers. Tomēr ir daži specializēti pakalpojumu sniedzēji, kas COVID-19 laikā piedāvā apdrošināšanu galamērķiem, kas nav aizliegti, piemēram, Battleface un Wild Frontiers.

Ko darīt, ja mana valdība neiesaka ceļot uz manu galamērķi pēc tam, kad esmu ieradies? Vai mana apdrošināšanas polise kļūs nederīga?

Ja valdība svītro galamērķi no ceļojumu koridoru saraksta, kamēr jūs esat atvaļinājumā (un apdrošināšanu iegādājāties pirms došanās ceļā), jūsu politikai joprojām ir jābūt spēkā. Pirms apdrošināšanas noslēgšanas sazinieties ar savu pakalpojumu sniedzēju un dodieties tikai uz uzņēmumu, kas šajā situācijā ir gatavs piedāvāt segumu.

Vai kādas ceļojumu apdrošināšanas kompānijas sedz COVID-19 atcelšanu vai pārtraukšanu?

Lai gan lielākā daļa uzņēmumu, kas COVID-19 laikā izsniedz ceļojuma apdrošināšanu, sedz neatliekamo medicīnisko aprūpi un repatriāciju, maz ticams, ka tie izskatīs citus ar COVID saistītus jautājumus, piemēram, lidojumu vai viesnīcu atcelšanu. Ja jūsu kompleksā brīvdiena, lidojumi vai naktsmītne tiek atcelta COVID-19 dēļ, jūs jebkurā gadījumā varat pieprasīt atmaksu vai atlikt ceļojumu tieši ar aviokompāniju, viesnīcu vai ceļojumu rīkotāju.

Ja es vēlos atcelt savu braucienu COVID-19 dēļ, vai manai apdrošināšanas sabiedrībai būtu jāsedz izmaksas?

Tas ir atkarīgs no. Pieņemsim, ka jūs apzināti rezervējāt brīvdienas galamērķī, kas bija valdības pakļautībā nebūtiskām ceļojumu konsultācijām, un vienkārši pārdomājāt. Tādā gadījumā maz ticams, ka jūsu apdrošināšana jūs segs. Tomēr, ja pēdējā brīža izmaiņas valdības ieteikumos liek atcelt atvaļinājumu, tad jūs, iespējams, varēsit pieprasīt. Tomēr, kā vienmēr, tas ir pilnībā atkarīgs no jūsu pakalpojumu sniedzēja, un jums vajadzētu tieši sazināties ar viņiem.